torsdag 13 december 2012

13 december- Ares



Idag är det Lucia kära vänner. Har ni varit vakna tidigt och bänkat er framför tv:n eller rentav sett ett tåg IRL kanske? Själv satt jag i soffan inlindad i en filt och försökte muta ut min sängkompis som sällskap, men det var föga framgångsrikt. Tidig skönsång kan inte locka den sovande svampen ur bingen. Nu är det dock hög tid för lucka nummer 13 och bakom den finner vi charmtrollet Ares.




Ares är en underbar liten kille med hundra glimtar i ögat. Han är minst av syskonen i kullen och fick bo hos Dora ett tag för att äta upp sig innan han kunde återförenas med sina busfrön till syskon. Där passar han in till 100%.

Ares fick namnet Homer av undertecknad då jag inte visste att de redan hade namn och han levde så upp till det namnet: dåligt bordsskick, tänkte inte efter innan han handlade men innerst inne ett hjärta av guld. Hela den här lilla killen utstrålar glädje och livslust och bus.

Livet är ett äventyr och han är nyfiken och framåt. Flera gånger smet han med in i vår barack och där roade han sig med att gnaga på de vuxna hundarnas ben alternativt jaga Smileys svans. Sistnämnda var måttligt road av det tilltaget kan tilläggas. Ares är otroligt generös när det kommer till pussar, och han gillar att gosa, i måttlig dos. Känner han att han suttit i famnen för länge börjar han klättra och vips sitter man med en valp som balanserar på ens nacke.

Hade min egen vovve tyckt om valpar, hade Ares haft en enkel biljett till mitt hem, men nu är inte så fallet och därför får ni andra chansen på detta charmtroll. Har Ares lyckats fånga ditt hjärta, precis som mitt, så håll utkik på hemsidan efter att hans bild och intresseanmälan kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar